• På söndag drar vi till Gimo!

    På söndag är det match i Upplandscupen mot Gimo IF. Matchen börjar klockan 10.00 på Gimo KG. Samling klockan 08.00 i klubblokalen. Det finns behov av bilar till matchen. Tyvärr kan vi inte åka buss. Bra träningar i vecka med mycket fart i spelet Laget har genomfört två bra bollpass i veckan - bra bolltempo, rörelse och spel längs marken. Mycket glädjande! En annan rolig detalj är att många spelare finns med på träningarna, i måndags c.a 17 spelare och på torsdag 17 spelare. Matchtruppen. 1. Johanna Degerman (Mv) 2. Linnea Norberg 3. Emelie Hellgren 4. Lina Blomqvist 5. Sofia Åberg 6. Amanda Falck 7. Angelica Gustavsson 8. Jenny Forssberg 9. Olivia Hedman 10. Filippa Frykenfeldt 11. Ida Johansson 12. Josefine Franzén 13. Lina Larm 14. My Carlsson 15. Sabina Andersson 16. Linnea Eriksson indisponibla spelare Många spelare är indisponibla under helgen, en del är skadade och andra bortresta, totalt är det 10 spelare som ej är tillgängliga för spel. // Dam 22 mar 2012 0kommentarer
  • Västerås SK - GUSK 2-0

    På en soldränkt Swedbank Park i Gurkstan skulle vi försöka göra bra motstånd mot VSK. Vi öppnade bra och det såg riktigt bra ut till en början men redan efter 12 minuter gör VSK 1-0 efter lite strul i försvaret. Efter en halvtimma gör VSK 2-0 som står sig till halvtidsvilan. I andra halvlek skulle vi försöka röra oss bättre och vara spelbara, och tidvis klarade vi av målsättningen. Men VSK tog över mer och mer och vår ork tröt efter hand. Vi får vara ganska nöjda med en 2-0 förlust även om vi hade chanser att reducera, men i sanningens namn var VSK närmare 4-0 än 2-1. Herrfotbollen Herr 21 mar 2012 0kommentarer
  • Ny, rutinerad spelare

    VARMT VÄLKOMMEN LINA NYBERG! Här är lite mer info om LINA! GÖR TILL VARDAGS: Läser idrottsmedicin och hoppas på jobb som sjukgymnast under våren POSITION: Back TIDIGARE KLUBBAR: IK Fyris, Danmarks IF, Rasbo IK( modersklubb) BÄSTA EGENSKAER SOM FOTBOLLSSPELARE: Kämparglädje och passningsspelet på små ytor samt väggspel BÄSTA MED NYA LAGET: Glatt och positivt gäng som spelar bra fotboll (d v s spelar bollen på marken, mycket rörelseglädje och väggspel) SPORTCHEFENS KOMMENTAR: Har det hänt, är det verkligen sant? JAA! Lina är här hos oss i GUSK! Glädjen är stor - lika stor som den glädje Lina kommer att tillföra både på och utanför planen! Dam 21 mar 2012 0kommentarer
  • GUSK - IF Vesta 5-4

    Kvällens match i Upplandscupen spelades på Lötens konstgräs. Vi öppnade bra och spelade inspirerat i en halvtimma och gjorde 3 mål. Sam satte 2 och Henka 1. Sedan såg det ut som om vi inte jobbade lika hårt. 3-0 i halvtid och det såg ganska tryggt ut. Vesta slog sin första straff direkt i andra halvlek och den satt. Vi fortsatte att mala på och Källa gör 4-1 på en frispark, Kabba nickar in 5-1 på hörna. Sedan släpper vi in Vesta i matchen, 2 straffar och ett spelmål och ställningen är 5-4 med kvarten kvar. Vi klarade oss och lever fortfarande. Herrfotbollen Herr 19 mar 2012 0kommentarer
  • Fler steg framåt under måndagen

    På en kall och blåsig kväll på Lötens KG. Spelet under måndagens träning var mycket bra- många spelalternativ för bollhållaren, bra rörelse och bra tempo.. gött! Ett annat glädjeämne under denna kalla kväll var att Elin Lindström var tillbaka igen i träning- riktigt roligt! Nu är det vila på tisdag, Upplandscupen för herrarna. Nästa aktivitet är på onsdag då Peter ansvarar för fyspasset i Domarrngen. Nästa bollpass är på torsdag 19.30 på Årsta KG, samling 19.15. Gött, och snart kommer även värmen till Uppsala, då rullar bollen ännu snabbare.. På torsdag kommer Jenny Forssberg att informera om lagaktivitet- viktigt att vi kan få till detta under april månad, efter påskhelgen är ett bra förslag. Om ca 39 dagar - då gästar IFK Gävle Gamlis IP! // Dam 19 mar 2012 0kommentarer
  • Ny steg framåt på Årsta

    Guskdam tog några steg framåt då laget spelade den första matchen av Upplandscupen, Vattholma IF besegrades med 3-2. Målen genom Josefine Franzén, Ida Johansson och My Carlsson. Det nya Guskdam tar nya kliv framåt, tre mål framåt och ett bra försvarsspel att bygga vidare på. Lina Nyberg och Linnea Eriksson, gör en mycket bra debut. Melinda Lunderg och Josefine Franzén, gjorde fina prestationer som ytterbackar. Både Josefine och Melinda var offensiva på sina kanter och detta resulterade i mål för Josefine som inledde målskyttet. Första halvleken var stel i form av lågt bolltempo och liten rörelse. I andra halvleken blir laget mer aggressivt och bolltempot blir bättre, detta resulterar i att Ida Johansson springer sig fri och dundrar in 2-0. Senare gör även My Carlsson mål, 3-0. My som för övrigt spelade bra på det centrala mittfältet tillsammans med duktiga Jenny Forssberg. Vattholma IF hade som bekant två stycken bonus- straffar. Elin Lundin räddar en av de två (Jeanette Jansson sätter sin straff, reducering till 3-1). I slutet av matchen blir det lite tveksamhet i försvarsspelet, detta resulterar i att Vattholma gör 3-2 genom Jeanette Jansson. - Vi neutraliser Vattholma på ett bra sätt och de får få klara målchanser. Så startade Gusk: Elin Lundin- Josefine Franzén, Lina Nyberg, Linnea Eriksson, Melinda Lundberg- Angelica Gustavsson, My Carlsson, Jenny Forssberg, Amanda Falck- Sabina Andersson, Lina Larm. Ida Johansson, Filippa Frykenfelt och Heidur Loftsdottir byttes in under matchens gång. Nu väntar en ny träningsvecka, lite annorlunda då vi tränar på måndag (Löten), onsdag (Domarringen) och torsdag (Årsta). Den 25/3 är det seriefinal i gruppspelet av Upplandscupen, då står Gimo IF för motståndet. // Dam 18 mar 2012 0kommentarer
  • Upplandscupen på söndag

    Första matchen i Upplandscupen: På söndag är det dags för första matchen i Upplandscupen, motståndet är Vattholma IF. Avspark klockan 17:15 på Årsta KG Matchtruppen enligt nedan. Samling sker vid klubblokalen 15:30! - Ida Johansson är äntligen tillbaka i spel efter skada och förkylningar. Elin Lundin Heidur Loftsdottir Melinda Lundberg Amanda Falck Angelica Gustavsson Linnea Eriksson Jenny Forssberg Olivia Hedman Josefine Franzén Lina Larm My Carlsson Sabina Andersson Ida Johansson Filippa Frykenfelt Lina Nyberg Sofia och Lina Reser till Roslagsbro då det är camp 5 med Upplandslaget, vi önskar spelarna lycka till under helgen. Vattholma Vattholma IF förlorade första matchen i gruppspelet då laget mötte Gimo, 2-6. Alexandra Annerklev som lämnade GUSK inför kommande säsong, spelar numera i Vattholma. Vattholma spelar i division fyra vilket innebär 2 stycken bonus straffar för laget. // Dam 16 mar 2012 0kommentarer
  • GUSK - IK Huge 1-1

    Dagens träningsmatch mot IK Huge slutade 1-1. Huge öppnade bäst och var väldigt löpvilliga. Efter en kvart tar vi ledningen på nick av Granelius. Men bara minuten senare gör Huge 1-1. Spelet böljar fram och tillbaka men inga fler mål i första halvlek. I andra halvlek försämras spelet och det skapas inte så många målchanser. Närmast mål var nog Huge med en stolpträff kvarten före slutet. Laget: Garre, Linus, Källa, Kabba, Greg, Ahmed, Ian, Dan, Josefsson, Granelius, Isak, Elon, Englund, Sam, Phille och Tobias Forsberg. Herrfotbollen Herr 16 mar 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter