• Veckans aktiviteter

    I veckan tränar laget på måndag Löten, fys i Domarringen på onsdag. - Träningen i AD- hallen den 6/3 är inställd, anledning domarutbildning i hallen. - Den 8/3 är det tjejkväll på Kansliet. - Matchen mot Karlholms GoIF är inställd, de har dragit sig ur turneringen. // Dam 5 mar 2012 0kommentarer
  • Månkarbo gästar Löten KG på söndag

    På söndag är det dags för årets andra match, då gästar Månkarbo Lötens KG. Matchstart är 11.00 (11.15) Egentligen var det match i Upplandscupen mellan GUSK och IK Rex men tyvärr har IK Rex dragit sig ur, vi är tacksamma att Månkarbo kunde ställa upp i träningsmatchen på kort varsel. Följande trupp är uttagen för spel på söndag. Elin Lundin Heidur Loftsdottir Melinda Lundberg Amanda Falck Angelika Gustavsson Jenny Forssberg Olivia Hedman Josefine Franzén Lina Larm My Carlsson Sabina Andersson Sandra Winkler Filippa Frykenfelt Märta Säfström Elin Åkerman Linnea Norberg Det finns några frågetecken för ett par spelare som var sjuka under torsdagen. Vi hoppas att de friska till helgen. Märta och Elin från Gusk 2 kallas upp till damlaget för spel. Månkarbo är nykomlingar i division fyra, laget vann fjolårs femman, åtta poäng före tvåan Karlholms GoIF. Samling sker vid klubblokalen klockan 09:30 för ombyte, intern information, genomgång av matchen. Välkomna! // Dam 1 mar 2012 0kommentarer
  • GUSK - Nacka FF 4-1

    Dagens träningsmatch gick i strålande solsken. Nacka öppnade matchen i ett rasande tempo. Vi stog som fastväxta i mattan. 0-1 kom omgående och det såg inte alls bra ut. Vi kunde kvittera efter någon minut och Nackas anfallsglöd avtar efter hand. Vi har mer och mer boll och Järpehag gör 2-1 efter inlägg från Torres. I andra halvlek hade vi greppet och ett flertal målchanser. Torres nickar in 3-1 och Kabba kan avsluta med att lägga in 4:an. Det känns som om vi orkar mer än Nacka och tar över taktpinnen ju längre matchen lider. Laget: Garre, Järpehag-Källa-Kabba-Greg, Ian-Martin-Elon-Torres, Dan Burlin, Kango, Linus och Johan Larsson. Herrfotbollen Herr 29 feb 2012 0kommentarer
  • Intern turnering avgjord, nya träningstider 12/3- 29/4

    Det svarta laget vann turneringen med 16p, närmast kom lag gul med 15p och som god trea, lag blå. Lite nya lagmedlemmar under dag 3 på turneringen.. Resultat nedan för dag 3. Dag 3. Gul- Blå 5-3 Svart- Gul 1-0 Blå- Svart 1-4 Gul- Blå 3-1 Svart-Gul 1-0 Blå-Svart 1-1 ....................................................................................................... Under period två,12/3- 29/4 så byter vi träningstider, ta del av de nya tiderna för bollpass. Måndag: 19.30-21.00, Lötens KG Tisdag: 19.30- 21.00, Lötens KG Torsdag 19.00- 20.30, Årsta KG // Dam 28 feb 2012 0kommentarer
  • Veckans program

    Veckoplanering Sedvanlig träning i veckan. Bollpass på måndag (Löten), tisdag (AD-hallen), torsdag (Löten). Glöm inte fyspasset med Peter på onsdag. Veckan avslutas med match i Upplandscupen, motstånd IK Rex den 4 mars klockan 11.15. Mer information kommer under veckan... // Dam 26 feb 2012 0kommentarer
  • Förlust i årets första match

    Träningsmatch: GUSK förlorar årets första match mot Fanna BK, 3-1 (2-1). Målet för GUSK genom My Carlsson, efter ett fint förarbete av Märta Säfström. GUSK startar den första halvleken bra, mycket boll, fint passningsspel i bra tempo. Trots en fin period så tar Fanna ledningen med 1-0. GUSK fortsätter att prestera men istället för en kvittering utökar Fanna sin ledning till 2-0 och efter detta tar Fanna över spelet. GUSK kommer tillbaka i slutet av första halvleken. Märta Säfström driver upp tempot genom sitt fina arbete, detta resulterar i att My Carlsson gör 1-0 efter skott på mål av Märta. I den andra halvleken tar Fanna kommandot och spelar bra, Fanna är ett duktig lag och vi räcker inte till, i den andra halvleken gör Fanna 3-1 som även blir slutresultatet. I slutet av matchen har Olivia Hedman en dubbelchans att reducera men målvakten räddar på mållinjen. Även Fanna har en del fina målchanser. Positiva från matchen är att vi försöker göra det vi fokuserade på, andra punkter i det offensiva som det defensiva var mindre bra och det får vi utveckla under de kommande veckorna. - Fanna var det bättre laget och vinner rättvist, men vi bjuder på alla tre målen genom egna misstag. Josefine Franzén och Helena Pettersson utgick sent, p.g.a sjukdom. Amanda Falck gjorde en bra match med tanke på en ovan position. Märta Säfström och My Carlsson är också värda beröm för 1-2 målet. Jenny Forssberg tillför mycket för laget. - Första matchen, många nya spelare- det finns en stor potential i laget. Det gäller bara att träna vidare och få en tydlighet i vårt spel så kommer detta bli kanon bra! Så spelade GUSK Elin Lundin- Emelie Hellgren, Melinda Lundberg (Sofia Åberg), Elin Matsson- Amanda Falck, Jenny Forssberg, Olivia Hedman, Heidur Loftsdottir (Elvira Sjöberg)- Angelika Gustavsson (Märta Säfström), Lina Larm (Sabina Andersson, Sandra Winkler) och My Carlsson. Bilder från match i Enköping finns att ta del av.. Nästa vecka väntar fjolårets serietrea, IK Rex i Upplandscupen men först en ny träningsvecka! // Dam 26 feb 2012 0kommentarer
  • Värmdö IF - GUSK 1-2

    Vi åkte till Lidingö för att möta Värmdö IF i Bosöns inomhushall. Det blev en öppen historia med korsdrag i båda försvaren. Två anfallsglada lag bjöd på massor av målchanser och många missade sådana. Efter en halvtimme drar vi på oss en straff som Värmdö förvaltar och vi ligger under i halvtid. I andra halvlek fortsätter det offensiva spelet och chanserna avlöser varandra åt båda håll. Det ser ut som vi går mot en förlust men 5-6 minuter från slutsignalen exploderar GUSK. Det blir "Matri" Winberg som dunkar in både 1-1 och 2-1. Det skulle krävas en Gamlisspelare för att spräcka GUSK-nollan. Dagen lag: Garre, Källa-Dillan-Kabba-Greg, Järpehag-Elon-Ian-Torres, Martin-Kango, Simon, Jocke Ågren, "Matri" Winberg. De två sist nämnda inlånade från Gamlis FF. Om en vecka på lördag 15.00 möter vi Nacka FF på Lötens IP. Herrfotbollen Herr 25 feb 2012 0kommentarer
  • Avspark: Fanna BK- GUSK

    På söndag årets första match - då reser GUSK till Enköping med en stor och starkt trupp. Motståndet är Fanna BK, fjolårets serietvåa. De två senaste träningsveckorna har varit lite ryckiga med tanke på alla sjukdomar som drabbat laget, de flesta var tillbaka under bollpasset på torsdagen. På söndag är det årspremiär för det nya GUSK dam, åtta nya spelare i laget. Fanna BK har redan inlett sin säsong, träningsmatch mot division tvålaget, Västerås IK, förlust med 3-2. - Det skall bli roligt att dra ingång säsongen på riktigt mot bra motstånd. Fanna slutade som serietvåa i fjolårets trea. Noterbart är att både Fanna och GUSK hamnade på samma poäng och målskillnad fick avgöra. Inbördes möten 2011 28/5 GUSK- Fanna BK 1-4 (1-1) 3´1-0 Maria Banusic, 44´1-1 Julia Lindström, 79´1-2 Jennifer Björklund, 87´ 1-3 Mikaela Elisabeth Pettersson (straff) och 90´1-4 Ida Mikaela Elisabeth Lundén 27/8 Fanna BK- GUSK 2-2 (1-2) 5´ 0-1 Sofia Nilsson, 11´ 1-1 Emilia Söderberg, 45´1-2 Marija Banusic, 57´2-2 Emilia Söderberg/i"> På söndag klockan 14.15 på Korsängens IP (Enköping) är det avspark mellan lagen. // Dam 25 feb 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter