• Så nära... ny möjlighet i veckan

    Veckans program: "det var ca 5 sekunder kvar av matchen när Gimo får in även 4-3 målet som gör att vi därmed hamnar på exakt samma målskillnad men i och med dessa 3 mål så har dom mer gjorda mål vilket fäller avgörandet till deras fördel.". Under veckan sker det en förändring då vi startar upp Guskdams egna turnering på tisdagar i AD- hallen. Under de tre kommande veckorna spelas internmatcher, lagen presenteras på tisdag. Samma lag vid varje vecka, vilket lag vinner? Svaret vet vi efter träningen den 28/2. Onsdagens träning blir inställd eftersom ledarna är bortresta. Veckan som helhet. Måndag, Lötens KG 18.00- 19.30, samling 17.30. Tema: Spelbarhet och passningsspel. Tisdag, AD- hallen kl 20.45- 22.15, samling 20.15. Premiär för den interna turneringen, lag presenteras vid samlingen. Torsdag, Lötens KG kl 19.30- 21.00, samling 19.00. Tema: Spelbarhet och passningsspel. Tänk på att: - det har varit kallt i Uppsala den senaste tiden, vid kyla mer än -10 grader innebär inställd träning. - vid längre frånvaro, t.ex. flera träningar samma vecka, rapportera då innan veckans första träning. Planering! - att meddela sin frånvaro i god tid innan utsatt träningsstart. - all kommunikation för frånvaro sker på mailadressen nedan, franvaro@telia.com - akuta fall kan man självklart skicka sms. Välkomna! // Dam 12 feb 2012 0kommentarer
  • Rimbocup Dag 2

    Vi fick lite mer sovmorgon denna andra dag i Rimbocupen och vår första match av 4 matcher började inte förrän Kl 11.20 och för motståndet stod Gimo. Det blev en tight tillställning där lagen tog ut varandra och ingen ville släppa till något men tyvärr för oss så fick Gimo in ett mål efter 13 min och vinner matchen. Våra nästa motståndare var Sunnersta och vi satte fullt tryck från början och hade massvis med chanser utan att lyckas sätta dit något mål.Helena prickade stolpen med en mörsare och vi sköt stolpe målvakt ut mm men inget gick vår väg och trots att vi borde vunnit med en 3,4 mål så det slutade matchen 0-0. Det här var ingen bra början så vi förstod ju att vi måste vinna dom 2 kvarvarande för att gå vidare.Det var bara en match emellan innan vi skulle ut igen och skulle möta AIK som hittills vunnit alla sina matcher och såg spelmässigt väldigt bra ut. Efter bara en minut så kom Melle ensam mot AIKs målvakt och satte 1-0 till oss och sedan dröjde det till 13:e minuten innan My gör 2-0 och vi har bra koll på matchen men AIK gör 2-1 med minuten kvar och det blir lite stressigt den sista minuten men 2-1 står sig matchen ut. Nu är vi med igen och i sista matchen möter vi Östervåla. Även i denna match får vi en bra start Olivia drar in 1-0 efter en minut och det står sig till 9:e minuten då det blir 1-1 men efter drygt 10 min så lirkar My in 2-1 till oss och efter 12,5 sätter Helena turneringens snyggaste mål en superkanon i vänster kryss.Sen i sista minuten får Östervåla en straff som dom gör mål på så 3-2 slutar matchen. Nu skulle det bli spännande AIK och Gimo skulle mötas i sista omgången och förutsättningarna var att om Gimo vann så gick vi vidare eller om AIK vann med mer än 1 mål så var vi också vidare. Det såg väldigt bra ut AIK gjorde både 1,2,3 och 4-0 och allt såg lugnt ut men den som regisserade den här föreställningen kan nog få ett jobb i Hollywood för efter 10 min kom 4-1 och sen minuten efter 4-2 och detta höll sig till det var ca 5 sekunder kvar av matchen när Gimo får in även 4-3 målet som gör att vi därmed hamnar på exakt samma målskillnad men i och med dessa 3 mål så har dom mer gjorda mål vilket fäller avgörandet till deras fördel. Så vi får besvikna åka hem trots att vi ändå gjort en bra turnering och att missa slutspelet med 5 sekunder känns ju trist.Elin i målet fyllde också 20 år i dag så hon fick gratulationer och bjöd själv på lite godbitar Dom som spelade turneringen var Elin,Melle,Emelie,Helena,Sandra,Olivia,My,Angelica,Frazze,Lina och Sabina.Vårt nyförvärv Jenny Forssberg hade tyvärr fått väldigt ont i halsen och kände redan på uppvärmningen att hon tyvärr måste avstå spel men hon var med och hjälpte till med runtomkringjobbet i stället.OBS Jag har även lagt in en mapp med bilder i Fotoalbumet under "Rimbo cupen 2012" om det är någon som vill kolla Tobbe Dam 12 feb 2012 0kommentarer
  • Sandvikens IF - GUSK 0-0

    Årets första träningsmatch på Jernvallen i Sandviken blev en chansfattig historia. Båda lagen satsade på säkerhet och det blev mycket spel på mittplan. Sandviken hade mer boll men vårt försvarsspel var klockrent. Två bra målvakter höll "nollan" men den var nära att spräckas vid några tillfällen särskilt i matchens slutskede. Det är alltid lite "pirrigt" inför den första träningsmatchen att veta var man står. Nu fick vi besked på att vi kan klara av bra motstånd. Nu väntar fler träningsmatcher innan seriestarten 14 april. Dagens spelartrupp: Garre, Simon, Järpehag, Källa, Kabba, Greg, Phille, Elon, Kim, Vidlund, Joel, Kango, Henke, Granelius. Om en vecka möter vi Valsta Syrianska som vi också har i serien. Herrfotbollen Herr 11 feb 2012 0kommentarer
  • Rimbocup Dag 1

    Denna helg spelas Rimbocup och vi åkte dit med 11 laddade spelare för att försöka gå vidare till söndagens slutspel. Vår första match för dagen var mot Lagga/Långhundra och den inleddes väldigt bra med att My gjorde mål redan efter 16 sekunder.Sen flöt det på och matchen slutade 5-0 i vår favör Målskyttar var 1-0 My 2-0 Sabina 3-0 Frazze 4-0 Sandra 5-0 Sabina Nästa match var mot Hagby med bara en annan match emellan och vi gjorde väl ingen toppmatch men Olivia satte 1-0 ur snäv vinkel efter 3 minuter och detta resultat stod sig tiden ut. I 3:e matchen mötte vi Norsborg som var obesegrade och på deras första anfall gjorde dom 1-0 vilket även där blev slutresultat trots en massiv press från oss sista halvan av matchen där dom inte hade någonting framåt men vi fick inte in bolluslingen trots många bra möjligheter. Därmed vann Norsborg gruppen och vi skulle spela vår 4:e och sista match mot Edsviken om vilket lag från vår grupp som skulle följa med dom till morgondagens slutspel. Här kom Ketchupeffekten Helena smällde in 1-0 efter 15 sekunder och sen rann det på. Målskyttarna här var 1-0 Helena 2-0 Olivia 3-1 My 4-1 Emelie 5-1 Helena 6-1 Helena 7-1 Angelica Vi blir därmed grupptvåa och går vidare till slutspelet i morgon söndag. Våra speltider då är 11.20 , 13.00 ,13.40 samt 15.20 Samlingstid för avfärd från klubblokalen 9.30 Tobbe Dam 11 feb 2012 0kommentarer
  • Rimbocup

    Laget/ Rimbocup: Till helgen spelar Guskdam Rimbocup. Några nya ansikten, bland annat My Carlsson och Angelika Gustavsson som närmast kommer från Östervåla IF. Mv: Elin Lundin 1:a Backpar: Helena Pettersson, Angelika Gustavsson 1: Anfallspar: Olivia Hedman, My Carlsson 2:a Backpar: Sandra Winkler, Melinda Lundberg 2:a Anfallspar: Josefine Franzén, Lina Larm 3:e back: Emelie Hellgren 3: Anfallspar: Jenny Forssberg, Sabina Andersson Samling sker vid klubblokalen, Kl 08:30 Dam 9 feb 2012 0kommentarer
  • Ny, rutinerad spelare

    Vi hälsar MY CARLSSON välkommen till oss! FÖDELSEÅR: 1986 GÖR TILL VARDAGS: Barnskötare POSITION: Mittfältare/forward TIDIGARE KLUBBAR: Östervåla,GUSK BÄSTA EGENSKAP SOM FOTBOLLSSPELARE: Spelförståelsen BÄSTA MED NYA LAGET: Kul gäng, bra träningar och bra upplägg SPORTCHEFENS KOMMENTAR: My är en av de spelare som länge stått högst på min önskelista! Förutom att My är en mycket duktig fotbollsspelare, så har hon rutin och dessutom en stark personlighet med mycket pondus. Är därför en mycket bra förebild för våra unga spelare i laget. /Maria Dam 9 feb 2012 0kommentarer
  • Ny spelare

    Vi hälsar ANGELICA GUSTAVSSON välkommen till oss! FÖDELSEÅR: 1991 GÖR TILL VARDAGS: Lokalvårdare på Läkemedelsverket POSITION: Forward/Mittfältare TIDIGARE KLUBB: Östervåla IF BÄSTA EGENSKAPER SOM FOTBOLLSSPELARE: Bra skott. Mycket vilja och energi på planen! BÄSTA MED NYA LAGET: Härligt gäng med bra ambitioner! Engagerade ledare. SPORTCHEFENS KOMMENTAR: Angelica är, förutom en duktig fotbollsspelare, en mycket positiv tjej som tillför extra glädje och energi till laget! /Maria Dam 9 feb 2012 0kommentarer
  • Förändringar i damtruppen- Marija Banusic till IK Sirius

    Marija Banusic går vidare i sin karriär, ny klubb blir IK Sirius. Vi tackar Marija för hennes insatser för GUSK, en mycket viktig spelare när laget tog klivet upp till division två. Andra förändringar i laget. Spelare in: My Carlsson (Östervåla IF), Angelika Gustavsson (Östervåla IF) och Sabina Andersson (Wattholma IF) Spelare ut: Maria Granat- Hamberg (slutar), Alexandra Annerklev (Wattholma IF), Sofia Nilson (IK Sirius) och Sara Pavasson (GUSK2). // Dam 6 feb 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter