Väddöcupen: Inleder mot IFK Österåker Vit
Nu är spelschemat klart för ICA Väddöcupen, speldag den 28/1. Håbo FF, Bälinge IF och redan nämnda Österåker vit är motståndare i grupp blå. Spelschemat, blå grupp. Kl. 13:40 IFK Österåker vit Kl. 15.00 Håbo FF Kl. 16:20 Bälinge IF Slutspelet börjar med kvartsfinal klockan 18:00 och den avslutande finalen spelas 20:30. Uppdateras med mer information senare. //
Dam
18 jan 2012
0kommentarer
Spelarförändringar i damlaget
Maria Granat- Hamberg lämnar laget på obestämd tid. Vi tackar Maria för hennes insatser och önskar henne all lycka! Alexandra Annerklev lämnar också Guskdam, ny klubb oklart. Vi tackar Alexandra för insatserna och önskar henne all lycka i fotbollsframtiden. Sedan tidigare: In: Sabina Andersson, Wattholma IF Elin Lundin (Mv) Ut: Sofia Nilsson, IK Sirius
Dam
18 jan 2012
0kommentarer
Full fart i veckan
Föregående vecka var en mjukstart med två träningar, ett bollpass och fyspass. Veckan avslutades med spel i Haninge, ingen full pott men utvecklande. Nu tar vi nya tag.. Boll- och fyspass Måndag 18.00-19.30, Lötens KG. Samling 17.30 Tisdag 20.45- 22.15, Anders- Diöshallen. Samling 20.15 Onsdag 17.00- 18.30, Domarringen. Samling 16.45 Att ta med: - Reflexväst - Två svetthanddukar Torsdag 19.30- 21.00, Lötens KG. Samling 19.00 Välkomna! //
Dam
15 jan 2012
0kommentarer
Utslagna ur turneringen i Haninge
Guppen med Enskede, Roslagsbro och Segeltorps IF blev för svårt. Två 1-0 förluster mot Enskede och Roslagsbro, den sista matchen slutade oavgjort, 1-1 mot Segeltorps IF. Det var ett ungt Guskdam som reste till Stockholm och Haninge. Under den inledande matchen mot Enskede var vi inte riktigt med, Enskede vinner rättvist med 1-0. " Enskede och Roslagsbro vidare till slutspelet. I matchen mot Roslagsbro reser vi oss och levererar bättre, tyvärr är vi för tunna framåt och Roslagsbro vinner matchen rättvist. I den avslutande matchen mot Segeltorp kommer vi tillbaka starkt efter 0-1. Vi tar över spelet och Sofia Nilsson kvitterar för Gusk, vi har en del chanser till 2-1 men några fler mål blir det inte. Aldrig kul att förlora men man utvecklas med det också, positiva punkter att ta med sig hem. 1. Vi spelar bra försvarsspel mot lag med div.2 erfarenhet. 2. Vi har alltid ambitionen att spela oss ur situationer även ifall vi är tillbaka pressade. 3. Vi utvecklas med uppgiften, vår spel blev bättre och bättre, tillslut kommer målen och poängen. " 12 spelare reste ner till Haninge varav 5 spelare kom från 96-laget" Det var en ungt lag som reste ner till Haninge, 7 spelare var födda 95 och 96, truppen som helhet nedan. 1. Elin Lundin 2. Lina Blomqvist (F96) 3. Sofia Nilsson 4. Molly Björkdahl (F96) 5. Sofia Åberg (F96) 6. Sara Pavasson 7. Filippa Frykenfelt (F96) 8. Josefine Franzén 9. Melinda Lundberg 10. Amanda Falck 11. Ida Johansson 12. Linnea Eronen (F96) Ledare: Martin Petrovic, Peter Johansson och Tina Frykenfelt. " Elin Lundin storspelade i målet och gjorde många fina räddningar" Elin Lundin som anslöt till Guskdam sent under spelåret 2011 storspelade och gjorde många fina räddningar. Lina Blomqvist växte med uppgiften och utmärkte sig väl under lördagen. En stor eloge till Sofia Nilsson som i sin sista match gjorde det enda målet för Guskdam. Den 28/1 spelar damlaget i ICA Väddöcupen, vi har en titel att försvara! // MP
Dam
14 jan 2012
0kommentarer
Spelarförändring i damlaget
Sofia Nilsson lämnar GUSK för spel i IK Sirius. Efter flera års spel i GUSK lämnar Sofia Nilsson laget. Inom kort tillhör hon Sirius organisation. - Sofia är en mycket duktig fotbollsspelare med rätt inställning och var en viktig kugge för lagets framgång under säsongen i division tre. I helgen slutför Sofia sina uppdrag för GUSK dam då hon reser med laget till Haninge för spel i Haninge McDonalds Open. Vi önskar Sofia all lycka i framtiden med IK Sirius Dam. // MP
Dam
13 jan 2012
0kommentarer
Ny spelare
Vi hälsar SABINA ANDERSSON välkommen till oss i GUSK! GÖR TILL VARDAGS: Pluggar på Celsiusskolan POSITION: Forward KOMMER FRÅN KLUBB: Wattholma if TIDIGARE KLUBB: Töff BÄSTA EGENSKAPER SOM FOTBOLLSSPELARE: Snabb, teknisk, vilja BÄSTA MED NYA LAGET: Bra träningar, rätt inställning. /Maria
Dam
12 jan 2012
0kommentarer
2011/12 ..... F02: Ännu ett guld för Älvsjö AIK
Flickcupen avslutades idag med den yngsta åldersklassen och liksom i gårdagens F99-klass var det Älvsjö AIK som tog guldet efter att ha besegrat Knivsta IK i finalen.
Gamla Upsala SK Flickcup
8 jan 2012
0kommentarer
Nu drar vi igång igen.. (uppdaterad 10/1)
Några som redan var ingång var flicklagen som spelade DM finaler i Futsal, GUSK- segrar för F98, F97 och F96. Det var även en spännande final i F95- gruppen. GUSK F95 förde spelet men tyvärr inga mål för GUSK, Bälinge gjorde segermålet sent och vann matchen med 1-0. Grattis till guldlagen F96, F97, F98! Vår första veckan innebär träning vid två tillfällen, måndag och onsdag. Vi avslutar veckan med spel i Haninge McDonalds Open. Veckan i helhet. Måndag- Träning på Lötens KG 18:00-19:30 Onsdag- Träning i Domarringen. Klockan 17.00 drar Peter Johansson ingång fys-träningen. Samling sker klockan 16:45, ombyte klart 16:55. Utrustning som skall vara med är reflexväst och 2 st svetthandukar. Lördag- Spel i Haninge Mc Donalds Open, samling 07:30, avresa 7:45. För mer information se artikel gällande turneringen. Söndag- Eventuellt slutspel. Notera. Nästa vecka då får vi fler träningstillfällen. //
Dam
8 jan 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter