Inventering
Onsdagen den 31/8 är det inventering på Willys Gränby. Viktigt att så många som möjligt deltar, vi får betalt per person. Samling 18.45 vid entrén. Meddela närvaro/frånvaro till 0736761407. Mårten
Dam
18 aug 2011
0kommentarer
Bilder från Rimbo i Lördags
Jag har lagt in lite bilder som jag tog vid matchen i Rimbo i lördags som ni kan in och kolla på.Ligger under rubriken Rimbo - GUSK 13 Aug TOBBE
Dam
15 aug 2011
0kommentarer
Ny seger idag mot Rimbo IF
Rimbo IF- GUSK 2-4 Gusk har fått en smakstart på höstsäsongen med tre raka vinster, idag besegrades Rimbo IF med 4-2 (3-1). Grunden till dagens seger lades under de inledande 30 minuterna, riktigt bra fotboll där vi styr det mesta. Inför matchen spåddes det en tuff match mot Rimbo IF, vårmötet på Gamlis IP slutade oavgjort 1-1. Gusk- laget inleder mycket bra med bra passningsspel och olika kombinationer, Anna Sörndal inleder målskyttet genom att göra 1-0, 2-0 via Marija Banusic och 3-0 signeras av Rebecka Jansson. Gusk- laget har alltid målsättning att spela ett offensiv och rolig fotboll, tyvärr straffas laget sent i första halvlek och Rimbo reducerar väldigt enkelt. Detta innebär förstås att Rimbo får energi och tar en del av spelet. Gusk går till halvtidsvila med 3-1. - Spelet under den första halvleken är bra men små detaljer skulle justeras. Men Rimbo ville annat. Den andra halvleken blir tuffare, och spelet jämnare. Rimbo lyckas på nytt reducera till 2-3. - Med guskögon är vi närmare fyran än de trean, men det blir lite onödigt spännande. Under slutminuterna får Marija Banusic chansen att spika igen matchen på straffspark, Marija sätter straffen säkert och matchen slutar 4-2. - Just nu spelar Gusk en fin fotboll, vi har ett fint balanserat lag som verkligen sprudlar av fotbollsglädje. Laget: Frida Norén- Elin Lindström, Nathalie Larsson, Victoria Wallén, Helena Pettersson- Elin Mattsson, Sofia Nilsson, Anna Sörndal- Olivia Hedman, Ida Johansson, Linnea Eriksson. Josefine Franzén, Rebecka Jansson, Marija Bunusic och Maria Granath- Hamberg medverkade också under segermatchen. Under de inledande tre höstmatcherna är laget obesegrat med en fin målskillnad på 17-5. Läs mer om matchen på UNT.se Kommande match är på Gamlis IP, den 21/8 kommer Rosersberg på besök.
Dam
13 aug 2011
0kommentarer
Västerås IK - GUSK 1-2
I kväll gjorde vi två mycket bra halvlekar. Den första dominerade vi stort. Ahmed Kango svarade för vårt första mål, framspelad av Högberg, efter en halvtimme. Sedan hade vi flera chanser att öka på ledningen men det stannade vid 1-0 i halvtid. I början av andra halvlek kom VIK tillbaka och hade några svettiga lägen där Garre fick visa sig på styva linan. I den 66:e minuten kom så kvitteringen som inte kändes helt rättvist. Vi tog återigen kommandot och kom till flera avslut, men en duktig VIK-keeper stog ivägen för allt. Till slut kom Kim till skott och bollen styrdes av en VIK-back i en vacker båge över en ställd VIK-keeper. Då var det 2 minuter kvar av ordinarie tid. Vi höll rent till slutsignalen och fick en skön revansch på förlusten i våras. Laget från start: Garre, Ian-Källa-Greg-Isgren, Kango-Elon-Martin-Kim, Englund-Högberg. På bänken: Simon, Mackan, Sam, Jensa, Isak och Emil. Herrfotbollen
Herr
12 aug 2011
0kommentarer
Inför omgång 12, Rimbo IF
På lördag reser Gusk till Rimbo för match i den tolfte omgången. Följande spelare representerar Gamla Upsala SK. Frida Norén Maria Granat- Hamberg Nathalie Larsson Sofia Nilsson Olivia Hedman Elin Lindström Elin Mattsson Victoria Wallén Helena Pettersson Marija Banusic Ida Johansson Linnea Eriksson Anna Sörndal Rebecka Jansson Josefine Franzén Samling sker vid klubblokalen klockan 1200, avgångstid strax efter 1200. Oavgjort på Gamlis IP Vårmötet mellan lagen slutade oavgjort, Elin Lindström kvitterade under den andra halvleken. Bra formtopp i laget På de tre senaste matcherna är laget obesegrat, målskillnad 21-3.
Dam
11 aug 2011
0kommentarer
Två nya spelare
Vi hälsar två nya spelare VÄLKOMNA till oss - Mani Tourang och Ian Ekstrand. Ian är spelklar till på fredag 12 augusti och Mani inom kort. Vi återkommer vid ett senare tillfälle med en mer utförlig presentation av Mani och Ian. Läs mer på UNT.se
Herr
11 aug 2011
0kommentarer
En bra sommar
Sommaren har varit bra - läs mer på Sportchefens blogg
Dam
9 aug 2011
0kommentarer
Händer i veckan...
Nu är höstpremiären avklarad, storseger, bra spel, mot upplands- Ekeby. I veckan tränar vi sedvanligt måndag, tisdag och torsdag. Veckan avslutas med match för damlaget, omgång 12, motstånd Rimbo IF. Hålltider under veckan Måndag: 18.00 Samling, ombyte ca. 18.12 Genomgång träningpass 18.15 Uppvärmning utan boll 18.30 Start bollpass Tisdag: 18.00 Samling, ombyte ca. 18.12 Genomgång träningpass 18.15 Uppvärmning utan boll 18.30 Start bollpass Torsdag 17.15 Samling, ombyte 17.25 Uppvärmning utan boll 17.40 Start bollpass Lördag 14.00 Avspark omgång 12 mot Rimbo IF, IP Arkadien Mer information om matchtillfället uppdateras under veckan. Välkomna!
Dam
7 aug 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter