• Tack till Helena Pettersson

    Som tyvärr försvinner från GUSK under säsongen 2011. Helena kommer att resa utomlands, givetvis önskar vi henne all lycka och tackar för väl genomförda prestationer under AUF och Lucia- turneringarna. /MPe Dam 20 dec 2010 0kommentarer
  • Seriesammansättning 2011

    Nu verkar det klart och här kommer seriesammansättningen för div.2 Norra Svealand: Enköpings SK FK Falu FK Gamla Upsala SK Kvarnsvedens IK BKV Norrtälje Rotebro IS FF Sandvikens IF Skiljebo SK Sollentuna United FF Spårvägens FF Strömsbergs IF Västerås IK Ser intressant ut och vi vill vara med och kämpa i toppen av serien. Herrfotbollen Herr 16 dec 2010 0kommentarer
  • GUSK, trea i Luciacupen

    Tyvärr blev det förlust för GUSK i semifinalen mot Danmarks IF. GUSK tar ledningen i matchen vid två tillfällen, 1-0 och 2-1. Tyvärr orkar inte laget stå emot Danmark som vänder matchen och vinner med 3-2. Semifinal- matchen väger upp vår insats i Luciacupen, insatsen under hela turneringen är godkänd. Ett ungt GFF- lag får också godkänt i Luciacupen, tre spelare i laget är födda 1997 och presterar väldigt väl under turneringen. Värt att notera är att GFF förlorar med 1-0 mot final- laget Tierp. Dam 11 dec 2010 0kommentarer
  • SEGER I LUCIACUPEN

    Resultat i lördagens gruppspel: Lagga/Långhundra - GUSK 0-7 Uppsala Inter FC - GUSK 0-3 GUSK - Harg/Östhammar 3-0 Resultat i lördagskvällens åttondels-gruppspel, efter protest på grund av att Markim/Orkesta spelade med icke licensierad spelare blev O/M diskvalificerade och resultatet i deras matcher blev 3-0 till motståndarna. GUSK - IK Sirius 0-0 GUSK - Bälinge IF 5-0 Markim/Orkesta IF - GUSK 0-3 Vi vann gruppen och spelade kvartsfinal-gruppspel med följande resultat: GUSK - UNIK 1-1 GUSK - UIF 3-1 Uppsala Kurd - GUSK 0-2 Nu väntade semifinal mot IK Sirius som vi spelade 0-0 mot för 15 timmar sedan. Kim dundrar in 1-0 som står sig tiden ut efter diciplinerat försvarsspelspel. Final mot UIF som vi slog med 3-1 för 5 timmar sedan. Det blev i mångt och mycket en repris som slutade 2-0 och seger i Luciacupen var ett faktum. Mackan och Philip blev matchvinnare. Herrfotbollen Herr 30 nov 2010 0kommentarer
  • Nya spelare i Damtruppen

    Vi hälsar 2 nya spelare välkomna i Damtruppen. Det är Malin Andersson och Malin Arnbom som är spelklara för oss från och med fredag 26 November. Dom kommer närmast från Skuttunge SK. Tobbe Dam 22 nov 2010 0kommentarer
  • Allianscupen

    Kvartsfinalen mot Gamlis FF blev en repris på många andra möten med Gamlis i inomhuscuper. Vi rullar boll och spelar mestadels på Gamlis planhalva. Vi får 1-0 ganska tidigt i matchen men Gamlis backar hem och bidar sin tid. Vi fortsätter att dominera och Philip slår in tvåan och dom flesta i hallen tvivlar inte på att GUSK har vunnit matchen. Vi skapar fler chanser men det känns inte nödvändigt att göra fler mål. Gamlis har lurat in oss i en falsk säkerhet och då är man som mest sårbar. Vi släpper in Gamlis i matchen och börjar darra i försvarsspelet. Med 7-8 minuter kvar att spela får Gamlis en frispark strax utanför straffområdet som man dundrar in stenhårt. Det kändes dock som om vi skulle kunna avgöra eftersom vi fortfarande behärskade tillställningen. Men vi kunde inte knyta ihop säcken utan Gamlis kunde snuva oss på segern 5 sekunder från slutet då dom lyckades framtvinga en straff. 2-2 i slutresultat. Den efterföljande straffläggningen blev dramatisk och ledningen svängde hela tiden tills Gamlis stog som segrare med 11-10. Herrfotbollen Herr 12 nov 2010 0kommentarer
  • Seriesammansättning 2011

    Här kommer förbundets förslag till seriesammansättning för div. 2 Norra Svealand 2011. Arameiska Syrianska IF Enköpings SK Gamla Upsala SK Hudiksvalls ABK Kvarnsvedens IK BKV Norrtälje Rotebro IS Sandvikens IF Skiljebo SK Sollentuna United FF Strömsbergs IF Västerås IK Nya i serien är Arameiska Syrianska IF från div.1 Norra, Kvarnsvedens IK och BKV Norrtälje från div.3. Definitiv seriesammansättning sker på förbundets repskap. Herrfotbollen Herr 12 nov 2010 0kommentarer
  • Träning

    Nu kör vi igång med träning i Diös-hallen 19.00 i morn 27 oktober. Vi är anmälda till Allianscupen och Luciacupen och kommer att använda licensierade spelare. Herrfotbollen Herr 26 okt 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter