Allianscupen
Dagens slutspel slutade som följer. Kvartsfinal mot Fyris gick galant. 3-0 vinst efter 2 mål av Thor, och 1 av Borg på en misslyckad passning som seglade över målisen i mål. Semifinal mot Gamlis blev en nagelbitare. Gamlis backade hem och spelade på kontringar. Vi kunde inte spela oss igenom köttmuren och fick stryk med 1-2. Z gjorde vårat mål och hade bud på fler. Matchen om tredje pris dominerade vi totalt och vann enkelt mot VP med 6-0. Målskyttar: Thor och Kim 2 var, Filip Hellström 94:a och Jonte 1 var. Gamlis vann cupen välförtjänt och slog UNIK med 2-0 i finalen. Vi får ta revansch i Luciacupen om två veckor. Herrfotbollen
Herr
28 nov 2009
0kommentarer
Allianscupen
Kvällens resultat. Vesta-GUSK 0-4 GUSK-Uppsala City 5-0 GUSK-UNIK 2-3 Vi vann gruppen på 6 poäng och 11-3 i målskillnad. Kvällens målskyttar: Kimmen 4, Thor 3, Abbe 2, Borg 1 och Filip Hellström 1. Nu spelar vi 1/4-final på lördag 12.10. Motståndaren blir klar i morgon fredag. Herrfotbollen
Herr
26 nov 2009
0kommentarer
Allianscupen
Resultaten från kvällens matcher. 18.00 GUSK-Vaksala 6-1 19.00 Fyris - GUSK 3-0 20.40 GUSK-Danmark 1-0 21.20 Hinden-GUSK 2-0 22.20 GUSK-Vesta 2-0 Totalt 15 poäng och 14-1 i målskillnad. Vi hade skärpan de två första matcherna. Sedan blev det lite för mycket lek och skoj. Nu blir det ett andra gruppspel på torsdag. Första matchen 18.20 mot Vesta, sen två matcher efter varann 19.00 och 19.20. 2-målsskyttar i kväll: Abbe, Jonte, Kimmen, Jugga, Thor och Högberg. Ett var gjorde Strömming och Lill-Z. Garre var ivägen för allt utom ett skott från Vaksala. Herrfotbollen
Herr
21 nov 2009
0kommentarer
Seriesammansättning 2010
Under nedanstående länk hittar du förslag till seriesammansättning div 1-3 herrar. http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_28002/ImageVaultHandler.aspx Herrfotbollen
Herr
20 nov 2009
0kommentarer
"Tränarproblem"
Vi måste tyvärr avsluta fortsatt samarbete med Pelle Johansson som huvudtränare. Vi kunde inte komma överens om dom ekonomiska villkoren. Herrfotbollen
Herr
8 nov 2009
0kommentarer
Sollentuna United FF - GUSK 2-3
Sista seriematchen spelades i regning snålblåst. Sollentuna öppnade bäst, visade bättre vilja än oss. Efter en kvart kom 1-0, Garre klarade 3-4 skott men så småningom tryckte man in bollen. Vi jämnade ut spelet och i den 34:e minuten kommer vi runt på vänsterkanten och Emir kämpar till sig bollen och hittar Skoglund i "slottet", skottet sitter vid stolproten, 1-1 står sig till halvtidsvilan. I början av andra halvlek avgör vi tillställningen. Två vackra mål som var kopior av varandra. Det första var ett inlägg från vänsterkanten av Östlund som Thor knoppar in. Det andra var en frispark från samma vänsterkant av Skoglund som Borg knoppar in. Vi dominerar andra halvlek totalt och behärskar matchen. Det såg ut att sluta 1-3 men Sollentuna lyckades få in 2-3 på övertid vilket var en "plump" i protokollet. En 4:e plats i tabellen är nog det bästa i "modern tid". Vi tar nya tag och satsar inför 2010. Herrfotbollen
Herr
1 okt 2009
0kommentarer
GUSK - Västerås IK 1-2
Så kom då den första förlusten på IP på 2 år. VIK:arna jobbade bättre och vi hade svårt att förvalta våra chanser. Vi spelade oss fram till VIK:s straffområde, men där tog det för det mesta stopp. VIK tar ledningen efter en kvart, efter kamp om bollen studsar det VIK:s väg och 0-1 sitter i burgaveln. Vi kom runt på kanterna men VIK:s försvar tog hand om alla inlägg. I andra halvlek spelade vi upp oss och kom till flera farliga avslut. Högberg dunkar in kvitteringen efter 52 minuter. Men VIK återtog ledningen efter 65 minuter. Sen hade vi ett handfull chanser att kvittera men idag studsade det inte vår väg. Nu återstår det bara en match på årets säsong. Vi åker till Sollentuna för att försvara vår 4:e plats. Herrfotbollen
Herr
23 sep 2009
0kommentarer
Falu FK - GUSK 1-2
Vi startar matchen ganska bra men vi har ingen fart i vårt agerande så vi möter hela tiden ett väl samlat Faluförsvar. Faluspelarna är mycket aggresiva och det syns att man mycket gärna vill vinna idag. Spelet jämnas ut och i den 24:e minuten trycker Falun in 1-0. Halvleken fortsätter med mycket spel på mittplan och det händer inte så mycket av intresse. I den 41:a minuten får Högberg bollen vid straffpunkten, vänder bort några Faluförsvarare och placerar bollen i burgaveln utom räckhåll för målisen. 1-1 i paus och vi måste jobba hårdare annars blir det stryk. I den andra halvleken ökar Falun intensiteten och man skapar massor av farligheter. 3-4 gånger såg det ut som mål, men det dök alltid upp en räddande GUSK-ängel på mållinjen. Några frilägen sumpades också. När ett lag ligger på för att avgöra glömmer man ofta att försvara sig. I den 89:e minuten blir Emir helt fri framför mål och kan slå in segermålet. Vi hade tur som fick med oss 3 pinnar idag, men som Nisse så klokt påpekade, så är det målen som räknas i fotboll "ju". Herrfotbollen
Herr
17 sep 2009
0kommentarer
Visa fler nyheter