GUSK-Sollentuna United FF 2-0
Äntligen har serien satt igång. Idag tog vi emot Sollentuna med "varma servetter". Vi hittade tillbaka till vårt vägvinnande och behärskade passningsspel. Vi stressade inte utan lät bollen göra jobbet. Redan efter en kvart, i medvinden, kunde Oscar dunka in en retur efter hörna. Även om Sollentuna kom fram och hade farliga hörnor så kunde vi hålla tätt och skapa egna farligheter. Högberg rullade in en målvaktsretur och vi leder med 2-0 efter 23 minuter. Vi låg närmare 3-0 än 2-1 i halvtid. Andra halvlek inleddes med en press från Sollentuna innan vi förstog att vi hade motvind. Spelet jämnades ut och vi hade ett bra grepp om händelserna. Tiden går sakta när man leder och vi försökte "döda" densamma. Sollentuna har mer boll på slutet men skapar inte mycket. 2-0 i seriepremiären får väl anses godkänt och många berömde oss för vårt fina spel under stora delar av matchen. Nu är det Västerås IK nästa lördag borta. Omladdning och samma lagmoral som idag annars går det inte. Herrfotbollen
Herr
18 apr 2009
0kommentarer
SERIEPREMIÄR
På lördag 18 april sparkar vi igång seriespelet. Premiären går av stapeln på Lötens konstgräs kl. 15.00. Motståndare är en gammal bekantskap som numera heter Sollentuna United FF. Vi syns på lördag. Biljettpris: 60 kr, pensionärer och studerande 40 kr, GUSK-spelare och ungdomar t o m 16 år gratis. Du kan lösa säsongskort till alla herrlagets hemmamatcher för 500 kr resp 350 kr för pensionärer och studerande. Herrfotbollen
Herr
14 apr 2009
0kommentarer
GUSK - Älvsjö AIK FF 0-2
Så var genrepet avklarat. Vi kom inte upp i normal standard, utan vi får hoppas att den infinner sig till seriestarten på lördag. Vi var lite tröga i upptakten av första halvlek och det blev inte bättre av att Thor fick kliva av med ett skadat knä. Några minuter senare kunde vi inte hindra Älvsjö från att nicka in en hörna från nära håll. Sedan fick Emir 2 chanser att kvittera men båda gångerna sköts bollen över eller vid sidan av motståndarmålet. Efter en halvtimme får Älvsjö straff efter en kapning av Garcia. 0-2 och inte mycket att snacka om eftersom Älvsjö dominerade spelet före paus. I andra halvlek spelade vi upp oss och tog över mer och mer av spelet. Med kvarten kvar hängde en reducering i luften efter några giftiga nickar som Älvsjöförsvaret hade problem med. 0-2 stog sig och nu är det bara att "ladda" för seriepremiären nu på lördag den 18 april 15.00 mot Sollentuna United FF på Lötens konstgräs. Nu börjar äntligen tävlingsmatcherna efter en lång och omväxlande försäsong. Dagens lag från start: Garcia, Jörgen-Ström-Oscar-Borg, Thor-Z, Englund-Kim-Högberg, Emir. På bänken Stråge, Brekkan, Topsy, Chrille, Källsten och Lindroth. Herrfotbollen
Herr
8 apr 2009
0kommentarer
GUSK - UIF 3-1
Det fina spel som vi presterade mot Eskilstuna City var som bortblåst i kväll. UIF pressade oss, vi fick inte igång något passningsspel. Vårt försvarsspel var stundtals rena hönsgården och till slut kunde UIF rättvist ta ledningen. Första halvlek slutade 0-1 vilket vi skall vara nöjda med. I andra halvlek blev vårt spel bättre men det dröjde till mitten av halvleken innan Emir kunde kvittera på ett lobbskott. UIF tröttnade mot slutet och Kim kunde sätta en straff efter att Emir snubblat på en UIF:are. 3:an kom i sista minuten, Jugga blev fri från halva plan och rullade in bollen. Nu har vi genrep på måndag annandag påsk mot Älvsjö AIK. Löten 12.00. Vi ses. Herrfotbollen
Herr
7 apr 2009
0kommentarer
Eskilstuna City FK - GUSK 0-2
Det var länge sen man sett ett så inspirerat och spelglatt GUSK. Vad berodde det då på, det fina vädret, den inbjudande arenan (Tunavallen) eller kanske var det det förväntade tuffa motståndet. Alla såg laddade ut och var nog beredda på en hårdare fight. Första halvlek var en fullständig dominans för oss och ledningen med 1-0 i halvtid var verkligen inte rättvisande. Vi hade 3-4 frilägen där det med lite mer skärpa hade ringt. City kom ingen vart och skapade inget i första halvlek. I andra började vi lite yrvaket men snart såg det ut som i första. Det blir 2-0 i mitten av andra halvlek. City spelar upp sig skaffar några chanser men vi skaffar fler. Våra mål sköttes av två personer. Thor slog inlägg med vänstern och Oskar stog vid bortre stolpen och dunkade in ettan med vänstervristen och tvåan men pannan. Kan vi behålla spelet från idag borde det räcka till fortsatt spel i tvåan. Genrep annandag påsk mot Älvsjö AIK på Löten, välkomna. Herrfotbollen
Herr
3 apr 2009
0kommentarer
GUSK - Djurgården U 1-1
Vi mötte ett taggat U-19 lag som sprang mer än vad vi är vana med. Det viktiga idag var att vi fick matcha några av våra skadade spelare. Det syntes också att det behövs fler matcher innan lagspelet fungerar normalt. Det skapades inte mycket i första halvlek. Djurgården fick en frispark efter dryga halvtimmen som stoppades av en GUSK-arm med straff som följd. 0-1 i halvtid var inte mycket att snacka om. I andra halvlek spelade vi upp oss och i mitten av halvleken fick vi en straff som Erik Zettergren rullade in. Vi fick bättre ordning på spelet och kunde nog ha gjort några mål till, men Djurgården var inte heller ofarliga. Herrfotbollen
Herr
27 mar 2009
0kommentarer
GUSK - Strömsbergs IF 2-1
Vi var inte beredda på så bra motstånd som Strömsberg presterade. Första halvlek dominerade Strömsberg med ett snabbt och bra passningsspel. Man missade också en straff så vi får vara väldigt glada för 0-0 i halvtid. I andra halvlek spelade vi upp oss och jämnade ut spelet och framför allt ville vi lite mer. Efter en kvart fick Englund en löpboll, målisen räddade skottet men Källsten satte returen. Strömsberg kontrade direkt och kvitterade på ett långskott i krysset. Chanserna avlöste varandra och vi låg väl närmast ett segermål. 5 minuter före slutet löper Englund ifrån mittbacken och rullar bollen under målisen i mål. Matchen slutar 2-1 till oss men det måste nog till lite bättre inställning när serien drar igång. Herrfotbollen
Herr
20 mar 2009
0kommentarer
GUSK - IK Sirius FK 2-5
Vi öppnade bra och leder med 2-0 efter en kvart. Två bjudningar som vi förvaltade med mål av Thor och Jugga deNilsson. Sirius reducerar efter en bjudning av oss och 2-1 stog sej till halvtidsvilan. Vi höll spelet bra uppe även om Sirius hade mer boll. Andra halvlek blev inte lika bra som den första och redan efter 5 minuter leder Sirius med 3-2 då hela GUSK stog stilla och tittade på. Sen såg det ut som vi inte riktigt orkar hålla upp vårt spel utan Sirius bättre passningsspel fäller avgörande. 5-2 till slut är rättvist men vi hade också chanser att göra några till. Herrfotbollen
Herr
13 mar 2009
0kommentarer
Visa fler nyheter